translate

Followers

Thursday, February 23, 2017

Hygge 2017



Terwijl ik er lustig op los verfde kwam deze week zomaar ineens het bestelde Hygge pakket binnen! Anderhalve week eerder dan verwacht! Leuk!!!

Ik zag de Hygge op het blog van Marlien van Vanalleswatjetoe en zij had het weer van Marjan van Marjan maakt. 



Hygge spreek je uit als 'hoega' en betekent gezellig in het deens. Het is een CAL, een crochet along, waar je weer iedere week een stukje patroon krijgt. Toen ik een plaatje zag was ik meteen verkocht. Haken èn borduren, het ziet er een beetje uit als ouderwetse klederdracht ofzo. Ik vind het heel mooi.
Je kunt verschillende kleurstellingen bestellen. Of natuurlijk zelf het patroon maken met wol hoe jij dat wilt.

Ik bestelde de Rainbow, van het plaatje hierboven. De kleuren springen er echt uit vind ik.


Ik maakte mijn proeflapje zo'n 6 keer, maar kreeg de maten niet helemaal goed. Ik laat het lekker zo. 
Ben nog bezig aan de bobbeltjessteek. Het is een geworstel met al die draadjes en ziet er ook niet superstrak uit, maar ook dat vind ik wel best. 
Niet perfect is ook ok. Lol

3 comments:

  1. Gezellig Marlies dat je nu ook meehaakt! Losse nobbels heb ik ook op mijn Hygge hoor (en stiekem vind ik het nog mooi ook *Ü*). Ga je de 'achterstand' nog inlopen of ga je lekker in je eigen tempo werken?
    Veel plezier ermee!
    Groetjes weer

    ReplyDelete
  2. Je gaat goed hoor, mooie bobbels.
    Ik ben met week 2 aan de slag gegaan.
    Ben nu aan het eerste borduren toe

    ReplyDelete
  3. Wauw zeg, dat is een gaaf project!!
    Leuk ook dat je meteen begonnen bent.
    Ben heel benieuwd hoe je het verder gaat doen, hou ons op de hoogte.
    Enne.....ik vind dat je super mooi haakt, niet te kritisch zijn, het ziet er heel goed uit.

    ReplyDelete