translate

Followers

Tuesday, March 6, 2012

klote...

Afgelopen maanden ging het niet zo goed met mijn schoonvader. Vorige week werd hij opgenomen en bleek dat er een flinke ontsteking in zijn twaalfvingerige darm zat waardoor hij zoveel pijn had. Na een week in het ziekenhuis, een dietiste die m weer wat meer op gewicht kreeg en wat hoop voor de toekomst mocht hij vrijdag naar huis.
Van het weekend kreeg hij ontzettende diarree, maar het ziekenhuis vertelde dat hij maandag naar de huisarts moest gaan. Maandagochtend werd hij wakker om weer over te geven en voelde hij zich niet goed. 112 Gebeld, maar toen mijn schoonmoeder op de ambulance wachtte beneden hoorde ze ineens geen reactie meer op haar vraag of het nog ging. En weg was hij.
In paniek belde ze m'n schoonzus en mij, Mattje helemaal in paniek toen hij merkte dat oma het was en waarom, ik in paniek, wat moet je doen?? Pat gebeld die al op de snelweg zat, m'n moeder gebeld dat ze moest komen voor de kids, Ger weer terug gebeld, maar die prevelde alleen maar dat het al te laat was, dat ie weg was. School gebeld met twee huilende kids op de grond ingestort dat we niet zouden komen, weer terug gebeld naar Ger of er al iemand was, maar die gaf geen antwoord meer. Weer gebeld en toen eindelijk Ro aan de telefoon dat de ambulance broeders bezig waren en er een tweede ambulance onderweg was.
Uiteindelijk hebben ze weer een hartritme gekregen, ma was hier vlak na Pat, wij naar het ziekenhuis (hij werd naar het Maasstad gebracht), toen we er bijna waren zagen we ambulances voorbij racen. Jezus, wat ga je dan door de grond zeg. Afschuwelijk...
Het duurde een eeuwigheid voor er nieuws was. Hij is gedotterd en er is een stent ingebracht, vermoedelijk heeft het allemaal niets met zijn alvleesklier en twaalfvingerige darm te maken en was het een op zichzelfstaand hartinfarct. Omdat hij zo lang weg is geweest gingen ze hem koelen tot 33 graden, dan werd hij 24 uur in coma gehouden en dan wordt hij weer opgewarmd en hopen we dat hij weer wakker wordt en dat hij geen hersenfunctieverlies heeft. Maar dat wordt pas morgen... op zijn 65ste verjaardag.... mijn God...

4 comments:

  1. OMG!!
    Ik wens jullie alle sterkte van de wereld!
    En ik hoop van harte dat hij idd wakker word zonder schade!
    Ik denk aan jullie!

    ReplyDelete
  2. Jemig wat een heftige situatie!! Ik kan jullie alleen maar ontzettend veel sterkte toewensen en hopen dat er geen verdere schade is ontstaan.
    Knuffel!

    ReplyDelete
  3. Zeg dat wel 'mijn God' Dat is schrikken en wat een paniek dan. Hopelijk zal hij goed wakker worden uit deze kunstmatige slaap. Echt verschrikkelijk en wens jullie allen heel veel sterkte. Liefs van Els

    ReplyDelete
  4. tjeetje marlies, wat een schok, ik hoop echt dat het goed komt met je schoonvader en wens pat ook sterkte, ik denk aan je!

    ReplyDelete