translate

Followers

Wednesday, November 22, 2017

Klei



Oh jongens! Het is stil op het blog geweest, maar dat betekend niet dat ik niets gedaan heb deze week. Pfoewie!



Mams en ik (nou ja ìk, maar ik sleurde mams natuurlijk weer lekker mee in dit avontuur, hahahaha) zagen op Pinterest een mooi beeld voorbij komen. Na wat speurwerk bleek internet vol te staan met soortgelijke beelden, maar ik had het nog nooit gezien en was meteen verkocht.

Zondag was het takkeweer en ik had klei in de kast liggen, dus aan de slag!

Klei van de Action a €1,39 per pakje. Wit en steenkleur.

Ik tekende uit de losse pols wat malletjes van kladpapier


We rolden een plak klei uit en sneden met een aardappelschilmesje om de papieren malletjes heen. 


Om een fles en een rol cellofaan lieten we de plakken drogen zodat de ronding erin bleef. 


Zeker een dag om de fles en rol en een dag staand laten drogen. Geduld is niet mijn sterkste kant, dus kon ik mij vandaag niet meer bedwingen en ik pakte de schuurpapier en Dremel erbij.


Úren heb ik geschuurd vandaag, alles zat onder. Een dun laagje stof versiert onze keukentafel, maar! Ik vind het erg mooi geworden!

De eerste set prijkt al bij mijn ouders op de kast


En later was die van ons ook klaar. 



Die van mijn ouders is qua vorm mooier. Past mooi in elkaar zeg maar. Maar die van ons is gladder en mooier afgewerkr. Tikkie scheef, maar dat mag de pret niet drukken. Handgemaakt, niet perfect is ook ok ;o)

En van de restjes maakten we nog wat kleine setjes, met als basisvorm een uitgestoken cirkel (gewoon met een glas gedaan)


En ik maakte nog wat klei-labels (die ook allemaal geschuurd moesten. Wat een klus, maar dat maakt het wel een stuk mooier)


Ik ga op zoek naar de handcrème, mijn vingers voelen nu zelf als schuurpapier, hihi

2 comments:

  1. Wow, wat mooi gemaakt! Het zijn echte kunstwerken hoor, je mag jezelf een dikke pluim geven van mij!
    Sterkte met het stof en je vingers :-)
    Groetjes weer

    ReplyDelete
  2. Ooooooooh.......johhhhhhh........wauw!!!!!

    Ik word er gewoon stil van, PRACHTIG!!!!!
    Je kan ze wel verkopen, zo mooi.
    Schuur je ze nou met een kleine hand schuur machine ?
    Wat gaaf joh dit.
    Ik ga het in mijn hoofd houden, ik heb een surprise gemaakt van klei en heb nog een half pakje liggen.

    ReplyDelete