Sinds een aantal weken ben ik Taalmaatje van een vrouw uit Palestina.
Zjj vertelde me dat deze week de Ramadan begon en dat ze dat wel moeilijk vind. Zeker omdat ze twee kleine kindertjes heeft, waar ze heel de dag achteraan moet rennen.
Ik printte een plaatje uit en maakte voor haar een kaartje met enveloppe.
Ze was er erg blij mee en ging hem bewaren, want het was haar tweede kaart die ze ooit kreeg. Wat voor ons heel gewoon is, kan voor een ander iets bijzonders zijn....



Mooi gebaar!
ReplyDeleteIk ben taalcoach geweest voor een chinese man.
Zo leuk en leerzaam om te doen.
War ben je geweldig goed bezig door haar op deze manier wat extra aandacht te geven.
ReplyDeleteOok ik ben 'taalcoache' (geweest) maar dan voor een russische vrouw. Die is nu al een poosje in Nederland dus ik ben niet echt altijd meer nodig, maar het contact is inmiddels gegroeid naar een soort vriendschap en dat is superfijn.
Groetjes weer
War ben je geweldig goed bezig door haar op deze manier wat extra aandacht te geven.
ReplyDeleteOok ik ben 'taalcoache' (geweest) maar dan voor een russische vrouw. Die is nu al een poosje in Nederland dus ik ben niet echt altijd meer nodig, maar het contact is inmiddels gegroeid naar een soort vriendschap en dat is superfijn.
Groetjes weer
Wat een mooi gebaar! Voor jezelf ook heel verrijkend om taalmaatje te zijn...
ReplyDeleteGroetjes, Elizabeth