translate

Followers

Saturday, January 7, 2012

Pretexen

Donderdag zijn Megje en ik gezellig bij mijn ouders gaan Pretexen. We hebben lang zitten twijfelen wat we wilden maken. Op de kreadoe wilde ik eigenlijk zo'n grote 'dikke dame' voor in de tuin maken, maar na wat gegoogled te hebben en plaatjes te hebben gekeken vonden de kids en ik een kip eigenlijk wel het leukst voor in de tuin. Deze hebben we als inspiratie gebruikt en dit is het geworden. Ben er heel blij mee en kan niet wachten tot ie is uitgehard en de tuin in kan.


Toen hadden we nog wat spul over en hebben we nog twee kleine tuinstekers gemaakt. Eentje houden we zelf en eentje is naar m'n schoonouders. Het idee komt van deze  en deze site.


Verder ben ik nog voor project Poekie bezig geweest. Dit teckeltje (of uitgerekte muis/egel/miereneter....) en een uiltje (geen foto nog). Al is de uil wat groot uitgevallen, die ga ik nog wat kleiner maken. Ook Megan is bezig met knuffies maken. Ze heeft er zo'n lol in.

8 comments:

  1. Geweldig en wat ziet het er gaaf uit.
    Ben even aan het google geweest wist niet wat pretex was maar gevonden is om uit te harden.
    Je bent echt een creatief mens en altijd van zulke leuke dingen wat je maakt echt te gek.
    Meis hoop voor jou dat de zomer weer snel komt dan kan je beeld de tuin in.
    Lieve groetjes Lia

    ReplyDelete
  2. Jeeeee Marlies ik heb met verbazing zitten kijken en ook op de voorbeelden sites. Super wat leuk allemaal en op de foto te zien heeft Megan er ook erg veel lol in. In vind het prachtige creaties. toppie hoor!
    Groetjes Els

    ReplyDelete
  3. Ps. Ik zie dat de zeilboot van dit blog is verdwenen.

    ReplyDelete
  4. De kip en de uitstekers zien er geweldig uit. De knuffels zien er ook steeds zo lief uit. Echt super dat je dit doet.

    ReplyDelete
  5. jee wat leuk geworden, misschien mag je mij dat nog wel eens uitleggen? leuk voor een dagje frobelen?

    ReplyDelete
  6. Wat is die Tekkel leuk zeg! Daar ga je echt een ziek kind hartstikke blij mee maken. Laat je hem nog zien bij ons?
    Wat gezellig dat je zo met je kinderen aan het knutselen bent. Jong geleerd..........


    http://nederlandseswappers.blogspot.com/2011/12/een-voor-allen-allen-voor-101.html

    ReplyDelete
  7. het is wel grappig zoals ik jullie ziet werken de kip is echt leuk en we zijn echt blij met de tuinsteker dank dank dank vele gr van ons

    ReplyDelete
  8. Leuk die kip als je hem niet meer in de tuin wil hebben mag hij hier komen wonen.
    Vind trouwens de teckel ook snoezig.

    ReplyDelete