Ok er zaten enorme kringen op en erg donker, maar het hout was mooi en vooral ook zwaar!
In de schuur aan het werk dan maar!
Eerst heb ik de laklaag van de bovenkant eraf gehaald met van dat afbijt. Dat werkte als een tierelier. Wat een vies goedje! Daarna helemaal geschuurd. De onderzijde lichtjes, maar de bovenzijde helemaal kaal. Toen de bovenzijde een aantal keer in de kleurbeits gezet en de onderzijde geverfd. En als laatste de bovenzijde in de antiekwas gezet en uitgeboend.
Hij zag er al veel beter uit! Wat een likje verf niet kan doen ;o)
Helaas helaas stond hij scheef op het tafeltje en viel hij er aan een zijde af, waardoor de onderkant helemaal ontwricht werd. ARGH!! Wat een ellende. Het was al een kloterige dag vandaag, niets wou lukken, en nu dit weer. Natuurlijk toen ie helemaal afgelakt was en klaar om de kamer in te gaan!
Maar goed, na een peptalk en wat tips van mijn paps is het weer goed gekomen gelukkig.
Schroeven erin en beetje bijtippen en dit is het (vind ik) mooie resultaat!
BLIJ!!
Linking up to:




een heel ander gezicht hij komt veel mooier uit als die 2 kleine / onderstel is heel leuk zo petje af mar
ReplyDeleteen dat witte kleedje onder de vissebak steekt ook zo mooi af .
ReplyDeleteJee zeg, echt heel heel heeeeeeele rg mooi.
ReplyDeleteStaat prachtig in je kamer.
Trots op zijn, heb je toch maar mooi even gedaan.
Lieve Groetjes, Daphne
he marlies, die is prachtig geworden! tjee wat ben jij toch handig!, als je je verveelt? ik heb ook nog een tafel....dis zit in de bijenwas? kan ik daar ook die afbijt op smeren?
ReplyDeleteZo is een lelijk tafeltje weer een mooi tafeltje geworden.
ReplyDeleteSchitterend resultaat hoor, petje af dat je zo iets doet.