translate

Followers

Tuesday, March 22, 2011

alweer eind maart

Jeetje wat vliegt de tijd toch. Is het ineens alweer eind maart en is de kleine griet alweer bijna 7 jaar!!
Ik had een leuk ideetje gezien om een soort patatzakje te vouwen maar dan met een soort hartjes achterkantje als traktatie. Paar paaseitjes erin en een ballon... finito... Ik kan je helaas niet meer zeggen waar ik het idee vandaan heb. De zakjes had ik een week of drie geleden al gevouwen.

Ik moet zeggen SUPER! Geen geplak, geen gemeet, nauwelijks knipwerk, alleen wat vouwen. Super snel, maar met een leuk resultaat.
Ik zal even laten zien hoe:
Vouw een rechthoekig blaadje in de lengte door midden en knip 1 bovenkant rond af.
Dan krijg je dit
Vouw de onderkant naar boven tot net onder het hartje
Vouw de hoekjes naar het midden (net als bij een bootje/hoedje vouwen)
Vouw het randje naar beneden
Vouw de hoekjes naar achteren
en klaar!

Voor de kinderen heb ik gewoon hobbykarton gebruikt met een stempeltje erop. Voor de juffen/meesters heb ik dessin papier gebruikt.

Ik denk dat het ook erg leuk zal zijn om er een grote van te maken en dan een beetje vintage aan te kleden met wat kant en mooi lint eraan om op te hjangen met wat droogbloemen of potpourri erin...


3 comments:

  1. Thanks for the tutorial. I love making gift holders and look forward to trying yours. Oh and it's fantastic how you altered those storage cartons with bright and colourful papers.

    ReplyDelete
  2. ziet er echt lief uit gr ger zie je morgen

    ReplyDelete
  3. Wat een leuke traktatie en bedankt voor de werkbeschrijving.

    ReplyDelete