translate

Followers

Sunday, October 24, 2010

Tutorial kaarsje

Op verzoek voor Alexandra ;o)
Een tutorial van het kaarsje.

Je neemt een servetje en pluist de laagjes uit elkaar. Gebruik 1 laagje zonder patroon. (met patroon kan denk ik ook wel als je dat leuk zou vinden, maar dat heb ik niet geprobeerd)
Dan heb ik het waxinelichtje omgetrokken met een potloodje.
Mijn stempeltje was te groot dus die heb ik doorgeknipt en op het kaarsje gelegd, dan kun je het acryl blokje erop leggen en heb je de plaats meteen goed waar je het stempeltje straks wilt hebben.

Stempel het in het rondje dat je afgetekend hebt.

Stempel als je wilt er nog met andere stempeltjes en/of kleurtjes omheen. Ook over de randjes van de cirkel zodat het wat speelser staat. Ik heb geen speciale inkt gebruikt. De Stayzon (hoe schrijf je dat eigenlijk???) vloeit wat minder uit dan de gewone inkt, maar aan de andere kant vind ik dat ook wel weer bij kaarsjes passen als het wat uitvloeit.
Knip het cirkeltje iets kleiner uit dan je hebt getekend.
Maak een gaatje in het midden van het gestempelde en uitgeknipte cirkeltje.
Doe het lontje van het waxinelichtje omhoog en leg het cirkeltje erop. Met de heatgun verhit je heel even de bovenkant tot het cirkeltje in het gesmolten kaarsvet ligt.
Even laten afkoelen en voila.... je eigen persoonlijke kaarsje.

2 comments:

  1. ik vroeg mezelf al af hoe je dat gedaan had maar heb het nu gezien erg leuk ik ben er ook blij mee gr ger

    ReplyDelete
  2. Dank je, dank je, dank je. Ben superblij met deze tutorial. Nu weet ik wat ik kan gaan doen met al die waxinelichtjes die ik thuis heb liggen. Super.

    ReplyDelete