Al een poosje komen in Youtube-land 'squishies' voorbij. Leuke, schattige (kawaii) poppetjes die je lekker kunt inknijpen oftewel lekker 'squishy' voelen.
Craftmama {klik hier} maakte al een paar keer zelf een squishy door zelfgemaakte 'puffypaint' op een spons te smeren. Erg leuk!
Dat wilden we wel eens proberen, dus aan de slag!
Je hebt nodig: scheerschuim en textiellijm voor de basis. Bij de A. allebei hartstikke goedkoop. En eventueel wat acrylverf als je een kleurtje wilt. Gewoon erdoorheen roeren.
Je kunt het bewaren in een afgesloten bakje of flesje.
Ongeveer 1:1 lijm en scheerschuim mengen. Klaar!
Knip een sponsje in de vorm die je wilt hebben. Eventueel kun je ook andere delen aan elkaar lijmen, maar wij hebben een heel simpele vorm genomen die uit 1 stuk bestaat. Das zowiezo het stevigst natuurlijk.
Dan geef je het sponsje twee a drie laagjes met de puffypaint. Tussendoor goed laten drogen, dus het is een projectje van een paar dagen hoor!(Craftmama zei zo'n 6 uur, maar dat hebben we alleen de eerste laag gedaan. Volgende lagen gingen wel sneller)
Dan met wat acrylverf de details erop verven en laten drogen.
Schattig! En....
... Lekker squishy ;o)
Het voelt heel plastic-achtig, maar toch ook zacht.
De puffypaint is supersnel en simpel te maken, maar heel effectief. Megan had een druppeltje op haar shirt en dat zit er ook echt meteen permanent op. Beste om oude kleren of een schort te dragen dus.
Maar het is ook meteen super om textiel te beschilderen.
We gebruiken wel eens textielstiften maar die werken toch niet zo lekker en komen ook niet altijd mooi uit. Dit zou veel beter werken denk ik.
Op sokken op de onderkanten om ze stroever te maken werkt denk ik ook goed!
Erg leuk!
Èn het ruikt lekker door het scheerschuim, hihi.






Ook alweer zo leuk om te doen.
ReplyDeleteEn wat een leuk figuurtje heb je er van gemaakt.
Zou je er ook teksten op t shirtjes mee kunnen maken denk je?
Groetjes, Daphne
Wat grappig
ReplyDelete