translate

Followers

Saturday, January 23, 2016

Project keuken


Na een aantal dagen van slag te zijn geweest en met mijn ziel onder mijn arm te hebben gelopen moest ik iets productiefs doen. Iets positiefs . Iets groots waar ik mijn ziel en zaligheid in kon gooien, zeg maar.

Onze keuken had van die fineer folie op de deurtjes, dat bij een aantal kastjes kapot of losgelaten was. Het bubbelde en scheurde. Maar voor de rest was het eigenlijk prima. Ik wilde alleen andere deurtjes. En graag een andere kleur. Blauw/geel en ook de steun balken blauw, maakte de keuken heel laag, rommelig en klein. Daarbij lieten de handvaten vaak los.

Zo zag het eruit (was moeilijk fotograferen) :



De stoute schoenen aangetrokken en van het kapotte deurtje een stuk folie getrokken. Prachtig MDF eronder!
Dus een plan werd beraamd, hahaha.

Ik las al jaren op verschillende blogs van Annie Sloan Chalk Paint dus heb me daarin verdiept. Stuitte op een schattig winkeltje hier vlakbij in Hardinxveld-Giessendam, La PéCule. LEUK! En wat een leuke enthousiaste vrouw, met veel goede tips. Alle kleuren verf duidelijk te bekijken, want ze heeft van alles gepimpt en de winkel staat vol voorbeelden.
De keuze viel op Paris Grey.
Nieuwe greepjes gevonden bij de Gamma (toevallig nog in de aanbieding ook!)

En aan het werk!


Dit deden we ff snel met zijn allen en de rest heb ik eigenlijk allemaal alleen gedaan.




Na een week gaatjes vullen, verven, verven, verven en verven was dit het resultaat. Best een beetje trots ;o)



Het is zooo anders. Rustig, mooi.
Nu het plafond een stuk hoger leek, was een hanglamp boven de tafel leuk.
Ook die opgehangen. Noooit gedaan, maar het lukte!
En van de week nog nieuwe rolgordijnen. Super leuk!

Nog steeds wel een hoop te doen. De muren sauzen (want die lijken nu wel echt heel goor, hahaha) Ik wil de kozijnen dezelfde kleur wit verven als de plafondbalken. Dan misschien ook nog even de deur naar de gang boven. Ach misschien ga ik daarna nog wel verder met de woonkamer. Of ik ben het zo zat dat dat wel weer een andere keer komt, hihi.

Voor nu geniet ik iedere keer als ik de keuken inloop.

5 comments:

  1. Oh...HELP ik loop al 2 jaar te denken of het zal lukken makkelijk die folie van die deurtjes af te halen. Bij ons laat het aan de zijkanten los. Maar ik durf het niet. Wat een moed dat je er aan begonnen bent. Ik ben het idee al een paar keer tegen gekomen op pinterest, dan deden ze het niet met krijtverf. Het is wel geweldig mooi geworden! Compliment!

    ReplyDelete
  2. Wauw jeetje wat een metamorfose!! Prachtig geworden zeg! Nu lekker genieten :)

    ReplyDelete
  3. Jaaaaaaaa, Annie Sloan!!!! Ik ben helemaal fan van haar (verf dan he, hi hi)
    Wat mooooooi, wauw, echt helemaal de goeie kleur voor je keuken.
    En......nu het klaar is (nou ja klaar) kun je het nóg positiever bekijken, je hebt voor nog geen (hoeveel was je uiteindelijk kwijt) ....euro een complete nieuwe keuken, hoe gaaf is dat?!!!!
    (kijk eens op mijn blog, ik ben een paar jaar geleden begonnen met krijtverf, in de huiskamer. Alles geverfd en uiteindelijk was ik nog geen 100 euro kwijt, voor een "nieuwe" kamer!!)
    Toevallig ben ik vandaag ook bezig met de verf, heb gisteren een bus roze gekocht, voor onze dochter haar slaapkamer, ben meteen weer helemaal wild, hi hi....loop als een dolle door het huis met mijn kwast, kijken wat ik nog kan schilderen voor haar ;-)

    (Soms is het goed, zo'n mega klus, om je hoofd leeg te maken en om te zetten, goed van je hoor)
    Lieve groet, Daphne

    ReplyDelete
  4. Wat een klus!!!
    Maar het is mooi geworden

    ReplyDelete
  5. Wat een klus!!!
    Maar het is mooi geworden

    ReplyDelete