Voor mijn verjaardag kreeg ik een pizza oven voor in de tuin! Het is een kleine verplaatsbare van klei. Je stookt m op hout, binnen een kwartiertje is ie op temperatuur.
Het is nog even zoeken hoe het het beste gaat, maar tot nu toe gaat vers deeg voorbakken, beleggen en dan nog eens bakken het best.
LEKKER!!!
De kids zijn er ook errug blij mee. Pizza is een van hun lievelingseten namelijk, hihi
Van mijn ouders kreeg ik de superhandige en coole schep en twee roostertjes. Mijn vader maakte ook nog een soort schuiver om het hout te verplaatsen. Met die hulpmiddelen ging het bakken nòg beter.
En is het frisjes? Dan fungeert ie meteen als haard!


Wat een leuk kado.
ReplyDeleteOnze buren hebben ook zo'n oven, maar die kunnen het nog niet zo vinden met het deeg voor de bodem.
Ik zal ze dit eens vertellen.