translate

Followers

Thursday, February 6, 2014

Kipjes van Mega-Shape

In mijn kast lag al zo'n twee jaar een pakketje van Mega-Shape die ik van mijn moeder had gekregen op de Kreadoe. Gisteren hebben we eindelijk samen een creatie gemaakt. Het pakketje was voor een kipje en een visje op stokjes, maar die vond ik niet bijzonder leuk. Op de website van Beatrijs Decorations stonden nog andere plaatjes van workshops en daar zagen we een zittende kip die ons leuker leek.

Mega-shape is een soort "boetseer beton". Je moet het "poeder" mengen met een soort van waterige 'lijm' en dan wordt het een soort van klei. Lekker vaag! Whahaha. Nou ja, ik kan het niet anders verwoorden eigenlijk.
Dit kun je dan om materialen heen boetseren net als textielverharder als Pretex maar is wat meer kleiachtig, terwijl Pretex meer vloeibaar is en je echt stukjes stof erin moet dopen.
Na verwerking is het hard en kun je het ook kleuren met pigment en later aflakken voor buiten.

Na 1 kipje hadden we nog best wat over dus nog een kipje en toen nog twee kuikentjes voor onder de vleugels.

Het was erg leuk om te doen en voor straks met de pasen ook leuk om neer te zetten ;o)




No comments:

Post a Comment