translate

Followers

Sunday, July 24, 2011

Krimpen

Vorige week donderdag waren we naar Krimpen aan de IJssel gegaan. We moesten even wat bij kennissen brengen voor mijn moeder en daar 5 minuten vandaan was het  Streekmuseum Krimpenerwaard. We wisten eigenlijk niet wat we konden verwachten, we gingen er 'eventjes' heen voor een stempeltje, maar het bleek hartstikke leuk. Wat een enthousiaste mensen zeg! Heel leuk! Ze zijn bezig met een poging om in het Guinness Book te komen met de grootste handgewerkte/geborduurde lap. Daarvoor mochten we een lapje maken. De kids mochten ze eigenlijk mee naar huis nemen, maar vnden het leuker om daar te laten.
Daarna mochten ze een speurtocht doen, maar toen ze net 2 vraagjes beantwoord hadden werden ze geroepen of ze mee wilden met een kinderrondleiding en wat drinken. Ook leuk!! Nou die mevrouw vertelde zo leuk en was zo gezellig met de kids, dat hebben we helaas wel eens anders meegemaakt met een museum. We hebben nog zelfs de helft van het museum niet gezien, en zo groot is het helemaal niet, en toen ging ie alweer dicht! Dus we gaan zeker nog eens terug om goed te kijken.

De lapjes voor het Guinness Book. rechts boven Meg, rechtonder Matt en ballon van mij. Ik moest on the spot wat verzinnen, dus heb ik gewoon mijn laatste LO een beetje nagemaakt ;o))




Francien zei dat in het dorp een winkeltje zat die opruiming hield en ook met scrapbook spulletjes, dus zijn we daar nog even langs gegaan.
Hartstikke leuke dingetjes vandaan gehaald. Vooral een stempel waar ik echt blij mee ben. Die heeft 12 verschillende teksten voor allerlei feestdagen voor 1,25 euro!! Maar ook mooi lint en een soort van medaillon achtige gevallen waar je zelf wat in kunt doen en met glossy accents kunt opvullen. Allemaal voor een eurootje. Er leuk om even te neuzen!



Vandaag een frobeldag. Met dit weer zijn we allemaal niet uit onze pyama gekomen, whahaha. Ook wel eens lekker!
Matt heeft een reisdagboek en Meg wilde er ook eentje. Ik wilde een keer graag een Junk journal maken, dus 1 en 1 is.... Het idee heb ik van YouTube van Yoliebean. Toen ik het zag dacht ik al, die ga ik een keer maken! Nu is deze wat kleurrijker en kinderlijker geworden omdat ie voor Meg is, maar ga er zeker nog meer maken! Dit is de link voor het filmpje

http://www.youtube.com/user/yoliebean#p/u/18/UJQFSSu9rb4

Erg leuk om te doen en lekker veel restjes kwijtgeraakt. Zo leuk om al die gekke dingetjes die je bewaard om 'ooit' nog eens wat mee te doen op te gebruiken. Bijv. een oude kaart, die ik zo leuk vond, dubbelgevouwen en als een pocket erin gedaan. Halve stukken papier, waar je eigenlijk niet echt meer iets mee kunt, maar toch bewaard, erin gedaan. Wat charms en tags. Van alles en nog wat. Echt heel erg leuk.
Ik heb een paar fotootjes genomen, maar eigenlijk is elke bladzijde wel weer wat anders. Ik heb gewoon printpapier ertussen gedaan, gedistressed met de distrezz-it-all. Wat een gaaf ding zeg!! Ik ben er helemaal blij mee, werkt als een trein. En het geeft je papier ook meteen heel wat meer dikte.
Megan vond m erg leuk en was er blij mee.
Nou hier een paar fotootjes.








1 comment:

  1. het is grappig dat reisdagboek en die lapjes van het museum zijn ook leuk die ballon kwam me al bekent vooren dat zal mat niet zijn zonder dino en die van meg is ook leuk altijd wel met een hartje geinig gr ger

    ReplyDelete